Midsommar

Ännu en riktigt bra och lyckad helg. Midsommar blev helt perfekt. En riktigt svensk midsommar.

Jag, bohlen, tove och sofie kom till annie vid tretiden. Resten av ligan kom senare mot 5-6. Och då var det dax för dom svenska midsommarlekarna.
En shot, på med jacka, brallor, stövlar och keps, springa fram till ett paraply, snurra sex varv och sen försöka springa tillbaka igen och slänga av sig kläderna till näste man. Haha fyfan va kul det var. Lätt roligaste leken. Tove var ju bara så klockren också, haha. Tur att vi alla inte var lika påverkade som henne, för då hade de gått riktigt illa haha.

Nästa lek var sopsäcken. Jag var först på tur, och sopsäcken gick isönder så fort jag klev in i den haha. Men det var riktigt kul. Och sen sist men inte minst blev det potatis-på-sked-i-munnen leken. Kul den också, vårt lag vann för vi var bäst.

Sen blev det time för den traditionella maten. Sill, nypotatis, lax, ägg, skagen med räkor, bröd och hela köret. Svingott. Dock tänkte jag inte på att det var efterrätt sen, så jag fick hoppa över jordgubbar och kladdkaka med grädde. Lite besviken på mig själv.

Söp gjorde vi hela dagen, kvällen och natten. Mot dannes place runt elvatiden. En proppad buss med fullt av fulla ungdomar. Helgalet. Massa sång och skrik. Busschaffisen lär ha tyckt vi var något jobbiga. Men skit i det, det är bara midsommar en gång om året.

Hos danne var det fullt av folk. En jävligt trevlig fest måste jag säga.

Nu ska jag försöka lägga in massor av bilder från kvällen. Håll ut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du pasar sååå bra i lugg!

2009-06-21 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0