Inga pengar på kortet?

Måste bara berätta om en kund idag på jobb. Ett gammalt par har köpt lite blommor och andra stuff, och är på väg att betala. Mannen drar kortet, slår in koden osv, men då står det Köp medges ej. Jag säger då det till kunden och frågar sedan om det är säkert att han har pengar på kortet(?) Han och hans tant bara står och smilar precis som allt var frid och fröjd. Han gör ett nytt försök, och det står fortfarande Köp medges ej. Jag säger till dom att det inte fungerar och tanten drar sedan sitt kort vilket resulterar i ett godkänt köp. Lite smått irriterade går dom därifrån.

När vi sedan ska stänga butiken kommer en av mina kolleger ner till kassan och säger att det var en tant som hade ringt och var lite upprörd. Hon säger då att den här tanten hade tyckt det var oförskämt att fråga om man har pengar på sitt kort. Och jag förstod ju genast att det var den kunde jag hade haft hand om.
Alltså OMG? Helt jävla ärligt. Hur orkar man? Varför skulle det vara oförskämt att fråga en sån sak. Det är väl hur normalt som helst. Snacka om retard deluxe. Haha trodde det var ett skämt när hon berättade det.

Men som ni ser finns det rätt speciella kunder. Hum, ibland kan man undra ja. Typiskt gamlingar iofs.
Haha tycker fortfarande det är lika roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0